Pregled funkcij eNadzornika

Kaj morate vedeti o dovoljenjih

Daleč najpomembnejši vidik e-poštnega trženja je področje dovoljenj. Dovoljenja so edina stvar, ki vas in vaše stranke ločijo od spammerjev (pošiljatelji vsiljene e-pošte), a za mnoge to ostaja sivo področje. Ni treba, da je tako. Najprej bomo pojasnili, kaj sploh je spam(vsiljena e-pošta), nato pa vam bomo povedali, kakšne vrste dovoljenj boste vi ali vaše stranke potrebovali za pošiljanje mailing akcij.

Biti "v skladu z zakonom" ni dovolj – naša definicija vsiljene e-pošte

Čeprav so zakoni kot ameriški CAN-SPAM korak v pravo smer pri klasificiranju in zmanjševanju vsiljene e-pošte, je naše mnenje, da niso dovolj natančni. Naša definicija vsiljene pošte presega okvire zakonov v večini držav in zajema to, kar smatramo za dejansko dovoljenje pri e-poštnem trženju. Vsiljena e-pošta je katerokoli e-sporočilo, ki ga pošljete neki osebi, če vam ni že pred tem le-ta neposredno dala dovoljenje, da stopitev stik z njimi v povezavi s tematiko vašega sporočila. A to ni dovolj. Dovoljenje je nejasna beseda, ki si jo lahko ljudje razlagajo na različne načine. Poglejmo si nekaj določenih scenarijev, da bo res jasno, kaj se smatra za dovoljenje in kaj ne.

Vrste dovoljenj, ki jih MORATE imeti

Preko mailing akcij lahko pošiljate e-sporočila svojim naročnikom le, če ste dobili njihovo dovoljenje na enega od sledečih načinov:

Na vaš seznam prejemnikov so se prijavili preko vaše spletne strani

To zajema bodisi prijavo preko obrazca za prijavo na e-novice, bodisi obkljukanje potrditvenega okenca na nekem drugem obrazcu. To potrditveno okence ne sme biti že vnaprej obkljukano in mora nedvoumno sporočati uporabniku, da boste v primeru njihove potrditve stopili v stik z njimi preko e-pošte.

Izpolnili so ne-elektronski obrazec in navedli, da želijo prejeti e-pošto od vas

Če kdo izpolni ne-elektronski obrazec, kot na primer anketo, ali pa se udeleži nagradne igre, lahko stopite v stik z njimi samo, če ste jim vnaprej razložili, da jim boste poslali e-sporočilo IN če so obkljukali potrditveno okence, s katerim so navedli, da bi radi, da stopite v stik z njimi.

Dali so vam svojo vizitko

Če vam kdo da svojo vizitko in ste jih jasno vprašali za dovoljenje, da jih dodate v svoj adresar, jim lahko pošljete e-poštno sporočilo. Če so svojo vizitko pustili v vaši košari na kakem sejmu, mora biti blizu košare znak, ki pojasnjuje, da bodo v primeru oddane vizitke prejeli e-pošto o določeni tematiki.

V zadnjih 2 letih so opravili nakup pri vas

Z opravljenim nakupom pri vas, so vam brezpogojno dali svoje dovoljenje. Lahko jim pišete brez zadržkov, a hkrati menimo, da je vseeno bolje, če jih vprašate. Zakaj ne bi torej vključili tovrstno potrditveno okence v sam postopek nakupa (pred potrdilom plačila na blagajni npr.)

Scenariji, ki se NE smatrajo za dovoljenje

V principu se vse, kar ni navedeno v zgornjem odstavku, v naših očeh ne smatra za dovoljenje, a spodaj smo vseeno navedli nekaj primerov, da bo povsem jasno, kakšna je naša politika.

E-naslove ste pridobili od tretje osebe

Najsi ste seznam e-naslovov kupili, vam ga je posredoval poslovni partner ali pa ste kupili seznam strank konkurenta v stečaju, VAM ljudje, katerih e-naslove ste pridobili, niso nikoli dali dovoljenja, da jim pišete preko e-pošte in bodo vaša e-sporočila smatrali za vsiljeno e-pošto. Ne glede na vaše trditve, kje ste dobili omenjen seznam, jim preko mailing akcij ne bi smeli pošiljati e-sporočil.

E-naslove ste nabrali oziroma skopirali s spleta

Dejstvo, da ljudje objavijo svoj e-naslov še ne pomeni, da želijo prejemati e-sporočila tudi od vas.

Minilo je že več kot 2 leti, odkar ste nazadnje poslali e-sporočilo na ta e-naslov

Dovoljenje se ne stara kot vino. Čeprav ste od nekoga pridobili njihov e-naslov povsem legalno, se ti morda ne bodo spomnili, da so vam ga kdaj dali. Če zadnji dve leti niste ničesar poslali na omenjeni e-naslov, je zdaj že prepozno.