Ko ljudje vidijo termin “e-poštno trženje”, si jih večina predstavlja e-sporočila, ki so namenjena samo eni stvari - prodaji. Dejansko pa obstaja več vrst sporočil, ki jih lahko preko e-pošte pošljete svojim strankam in nekateri od teh niso neposredno povezani s prodajo, a ji v končni fazi vsekakor lahko pripomorejo na drugačne načine.
Pogosto jih imenujejo e-poštne kartice, gre pa za enostavna kratka obvestila, ki bi jih morda želeli poslati svojim strankam, da bi jih obvestili o neki akcijski ponudbi, priljubljenem novem izdelku ali pa hitri razprodaji. Tovrstna e-sporočila so običajno omejena na en sam namen, ki mora biti prejemniku jasen, poleg tega pa mora biti sporočilo tako, da ga lahko prejemnik preleti v parih sekundah. Spodaj sta dva primera hitrih obvestil v praksi.
Osnovni namen e-novic je gradnja na odnosu, ki ga imate s svojimi strankami. Seveda se to lahko (in mora) posredno odražati tudi v povečanju prodaje, a vaš cilj mora biti ponujanje ustrezne in uporabne vsebine, ki bi znala zanimati vaše naročnike. Pogostokrat vsebina ni neposredno povezana z vašimi izdelki. Na primer, spletni trgovec z živili bo morda naročnikom pošiljal mesečne e-novice, ki bodo vsebovale par receptov, zgodbo o koristi organsko pridelane hrane in kolumno s telovadnimi nasveti. V želji, da v vas zbudimo ustvarjalno žilico , smo spodaj vključili dva primera res privlačnih e-novic, mnogo več pa jih najdete tudi v naši galeriji.
Termin kataloško e-sporočilo je precej jasen sam po sebi, gre namreč za elektronsko verzijo natisnjene brošure, ki bralcu predstavi izbrane izdelke, njen osnovni namen pa je prepričati prejemnika v nakup. Oblikovalci kataloška e-sporočila pogostokrat označijo za e-novice in res so lahko razlike med tema dvema skupinama malo zabrisane.
Če imate seznam stikov, ki delajo v medijih in so vam dali dovoljenje, da komunicirate z njimi preko e-pošte, so lahko obvestila za javnost, poslana preko e-pošte, krasen način za večjo pokritost v medijih. Seveda obstajajo številni servisi, ki posredujejo vaša obvestila za javnost medijem, a vodenje lastnega seznama medijskih stikov je lahko odličen način, da svoja obvestila za javnost, ki so namenjena določeni ciljni skupini in so zanjo prilagojena, pošljete samo tistim prejemnikom, ki jih bo to zanimalo.
Ko razmišljate o tem, katero vrsto e-sporočil bi pošiljali svojim strankam, je potrebno imeti v glavi, da ne obstaja neka univerzalna rešitev. Nekaterim strankam na primer bolj ustrezajo e-novice kot hitra obvestila z enim samim namenom, medtem ko morda za druge velja ravno obratno. Najboljša stvar pri e-pošti je, da je mogoče pri njej spremljati vso mogočo statistiko. Preizkusite e-novice za mesec ali dva in si nato oglejte rezultate. Menjajte tematiko, ki jo pokrivate, da odkrijete, katera bo vzbudila največ zanimanja pri bralcih. Preizkusite različno postavitev v vsakem izvodu. Dokler se boste držali pričakovanj svojih naročnikov, lahko uporabite svojo ustvarjalnost in sčasoma pridete do zmagovalne kombinacije.